Alla inlägg den 8 april 2017

Av Sara Rising - 8 april 2017 20:53

Silfri brukar bita gubbens händer och dra i byxobenen. Hönsvakterna vill inte vara hönsvakter då han attackerat. Mig har han aldrig gjort något. I morse högg han gubbens hand och sedan för första gången rev och högg han mig så det kom lite blod. Vad händer nästa gång? Det blir ingen nästa gång. Han finns nu i hönshimlen....
Vi behåller Plymouth Rock kycklingen Harry (efter Lasses pappa) istället.

Kommer att sakna hans hjärtan på bröstet.

Jag & lille Silfri

Åh han hade så fint bröst.....

Av Sara Rising - 8 april 2017 15:39

Jag är 100% säker att de svarta polackerna (i alla fall en) värper stora beigea och fina ägg.
Idag plockade jag det beiga ägget 2 sekunder efter att hönan värpt det.

Ögonvittne till att det stora beigea är från en svart polack.

Av Sara Rising - 8 april 2017 15:37

Åh vad Snowman är vacker.
Att han dessutom är lugn och mån om sin hönsaflock gör honom till en fantastisk ledare. Det står mellan honom och Mauritz (Marantuppen) vad gäller högst i rang.

Av Sara Rising - 8 april 2017 15:34

Igår så hämtade jag 2 hönor.

Den ena hette Hetty, men får numera heta Cloe och är en CL-höna.

Den andra hette Gullan, men heter numera Regina efter min mormor. Regina/Gullan är en Skånsk Blommehöna.

Så nu har jag 2 Blomme & 2 Cream Legbar.

Det är ju bra att ha 2 blåvärpare (CL) när jag ska samla ägg att kläcka i sommar. Den CL jag hade har ju en viloperiod nu, inte ett blått ägg på hela mars månad....det var ju trots allt 31 dagar....

Cloe/Hetty

Regina/Gullan

Av Sara Rising - 8 april 2017 15:29

När min man fyllde år i januari så fick han 5 Plymouth Rock ägg av sina barn. Det blev 3 kycklingar. De är nu 8 veckor ungefär. Som det ser ut, så behåller vi tuppen och döper honom till Harry efter Lasses pappa.

Lasse och hans kycklingar

Presentation


Jag & min favorittupp Isak.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards