Alla inlägg den 10 februari 2018

Av Sara Rising - 10 februari 2018 19:20

Min kläckmaskin som jag är jättenöjd med tar max 16 ägg. Velat ha en lite större, men gubben tycker att det räcker med den vi har.

Idag sa han: Köp den om du vill ha den. Han behövde inte säga det två gånger. Nu är den beställd och leveranstiden är 1-3 arbetsdagar.

Gubben tycker jag kan sälja den vi har sen. Nja, det tycker inte jag.....kan vara bra att ha två. Ett kläck tar ju i alla fall 3 veckor...
Kanske behöver köra lite omlott.....i skift...,en kan gå sönder mitt i ett kläck....

Jag har velat ha en King Suro med automatisk vändning (vagga). Äntligen är det snart sant!

Av Sara Rising - 10 februari 2018 10:36

I kläcken ligger det 11 ägg, som förhoppningsvis kläcks nästa helg.

Lyste dem idag.
Det är 7 ägg som det är något i och som man även ser blodkärl i. Det är 4 ägg som det är något i (mörka), men jag ser inga blodkärl.
De kan vara befruktade. Fostret kan vara antingen levande eller dött. Hoppas såklart på levande.

De är numrerade och jag har antecknat vilja jag ser blodkärl i och vilka jag inte gör det i.
Får väl svaret nästa helg! Det ser jag fram emot!!


Ett ägg med något i och blodkärl. Får väl se nästa helg om ägg Nr 9 kläcks!!!

Presentation


Jag & min favorittupp Isak.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards