Alla inlägg den 20 februari 2018

Av Sara Rising - 20 februari 2018 18:02

Idag har mina små duntussar flyttat från kläckmaskinen till en bur.

Det är två ljusa och två mörka.

En av de ljusa går nästan ner i spagat. På tidningen spretade benen åt olika håll. Lade in en handduk och då blev det lite mer stadga för benen. Vi får se om den får ordning på benen.

Alla fyra skenar runt och piper i högan sky!
Ljuv musik för en hönsnörds öron....,

Nu håller vi alla näbbar och klor för att det är hönor eller i alla fall tre hönor....



Fyra kycklingar påväg till buren.
En i spagat!

En av de mörka

Mina sötisar

Handduken ger lite fäste, men en är Stig-vig och går i spagat..,

Dom två mörka

En ljus

Den andra ljusa

Av Sara Rising - 20 februari 2018 10:48

Ja det blev tillslut 4 kycklingar.
Förste och siste fick jag hjälpa ut.
Tvåan och trean fixade det själva.

Nu är det bara att hoppas på många hönor!

När jag kommer hem efter jobbet ska de få flytta till en bur och värmelampa.


Mina 4 sötisar


Den sistfödde lille tussen


En är ljusare och större än de andra.
Tror att det är en av de två andra som var först ut med lite hjälp av mig.

Presentation


Jag & min favorittupp Isak.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards