Alla inlägg den 6 juni 2018

Av Sara Rising - 6 juni 2018 14:26

Vi har ju inte bara kaninungar, vi har ju lite kycklingar/unghöns också.

Våra 3 CL (köpta ägg) är nu 8 veckor och vi hoppas att det är två hönor och en tupp. De sparas alla tre.

Våra Engelsk Araucana (köpta ägg) är nu 15,5 veckor (snart 4 mån) respektive 11,5 veckor (snart 3 mån). Behåller ena tuppen (Prins Charles) från äldre kullen och de två hönorna (Margret Thatcher & Teresa May) från den yngre kullen.

Så två tuppar i olika åldrar är tillsalu/bortskänkes.

Av våra egna 7 kycklingar (ägg från våra hönor) är det i alla fall 2 solklara tuppar.
Tyvärr, fast den blir jättefin tror jag, så är den fina gråa en tupp. De två vita är hönor.
Så det är två hönor, tre tuppar och två som jag fortfarande hoppas ska vara hönor.
Den fina grå tuppen får också stanna då Mauritz inte finns längre.

Så vi kommer att ha:
3 ungtuppar
5 vuxna tuppar
4 unghönor (förhoppningsvis 6)
56 vuxna hönor

Summa kardemumma: 8 tuppar och 60 hönor (kanske 62)......ser fram emot kläck 2019....ha ha ha

Hönsen njuter och tar en tupplur i solen,
Det ser ut som om det ligger döda höns, men tack och lov så är det inte så!!



Mr Bean
Engelsk Araucana - till salu/bortskänkes


Margret Thatcher
Engelsk Araucana


Två CL- kycklingar


Våra 3 CL på samma bild


Min fina gråa....blev visst en tupp....


Blir nog tjusig!


En solklar tupp....
Blandras tillsalu/bortskänkes


Kan nog också bli snygg


Nej, de är inte döda


Höns som njuter och tar en tupplur

Presentation


Jag & min favorittupp Isak.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards