Alla inlägg den 30 oktober 2018

Av Sara Rising - 30 oktober 2018 07:29

Jag hade inte tänkt kläcka något nu i höst, utan i vår. Men vi gjorde ju ett test med butiksägg och fick lite mersmak och gjorde ett kläck till.
Nu har de minsta fått lämna kläcken och bor i en bur med den minsta från förra kläcket.

När vi flyttade över dem sa min man:
Inget mer kläck nu i vinter.
Nej nej nu väntar vi till våren.
Då vill jag köpa Wyandotteägg och kanske låna min fasters tupp av rasen New Hampshire till mina hönor (hans systrar).
Vill nog sätta mina grön- och blåvärpare med Lången och Cluedo....

Ja ja det är vårens projekt!

De äldsta kycklingarna (4 av 5) har fått en större bur med sittpinne.

Alla kycklingar är nöjda och glada!


Traditionsenligt en bild när de sitter i korgen.


Har fått synpunkter på tidningsuppslaget.
Tur att de inte kan läsa!!
Ha ha

Den minsta från förra kläcket

5 kycklingar
De gul/vita är butiksägg (Högstad)
De svarta är från våra egna ägg.
En CL-korsning och en Welsumerkorsning.


CL-korsning med fjädrar på benen.
Misstänker Lången (CL/Maran).


Welsumerkorsning som är påväg ut ur bild


Större bur med sittpinne


3 butiksäggskycklingar (Högstad) och 1 från eget ägg (Marankorsning).

Presentation


Jag & min favorittupp Isak.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards