Alla inlägg under januari 2020

Av Sara Rising - 4 januari 2020 07:57

Igår mer eller mindre tvingade jag min man att nacka de två ungtupparna på 4 månader.
Eftersom jag inte har någon relation till dem så skulle jag vilja testa att äta köttet.

Så i frysen ligger nu 4 små tuppkycklingfiléer.

Min man vill inte äta, men sa: Om du gör en god gryta kanske jag kan testa.


4 väldigt små filéer


Så vi vet vad det är

Av Sara Rising - 3 januari 2020 10:56

Först vill vi i Skallgärdet önska er ett riktigt Gott 2020!

Igår (2 januari) kom det hit en ny höna. Hon kommer ifrån Lasses dotter och är kläckt våren -19. Är en blandning av bla Wyandotte, Silke och Brun industrihöna. Redan första dagen satt hon uppe på pinnarna. Skönt!

Soffan i köket som var Elsas soffa var extremt nött. Så igår klädde vi om den. Det var första gången för oss, men vi är nöjda med resultatet. Även Selma verkar nöjd.

På nyårsafton fick jag en bild på en av våra valpar som nu är 7,5 mån. Skallgärdets Magnum Equador Dark (Ezter) avslutade 2019 med att börja löpa.

Inventerat mitt lager av äggkartonger. Fick även en bananlåda med äggkartonger i julklapp av Lasses dotter. Jag har en och annan äggkartong ser jag.....klarar mig nog ett tag.





Välkommen till Skallgärdsägg


Hon tar för sig och sätter sig på pinnen


Selma verkar nöjd


Vi är nöjda med resultatet!


Skallgärdets Magnum Equador Dark (Ezter) har börjat löpa. Våra små valpar....

Presentation


Jag & min favorittupp Isak.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards