Alla inlägg under april 2017

Lyx

Av Sara Rising - 30 april 2017 20:01

Idag hade vi "barnen" hör på påskmat. Det blev inte under påsken pga sjukdom. Men idag blev det av.

Vilken lyx att ha egna "färdigmålade" ägg att äta. Mycket roligare att garnera ägghalvor med egna ägg.

Färgpalett

Smarriga ägghalvor

Påskmat!

Av Sara Rising - 30 april 2017 13:42

Idag har vi satt byggplast under taket.
Så nu ska det inte bli fukt på isoleringen som ska komma.

Av Sara Rising - 30 april 2017 10:31

Idag bar jag ut våra 3 Plymouth Rock kycklingar till hönsgården så de fick smaka gräs. Det var lite läskigt, men gott. Efter en stund gick Harry in, men Eva & Britt ligger och sandbadar i solen.

Eva, Britt & Harry heter dom.
(Min mamma hette EvaBritt & Lasses pappa hette Harry)

Harry, Eva & Britt

Av Sara Rising - 30 april 2017 09:16

Fest i hönsgården!!
Nyklippt gräs!!

Kalas

Av Sara Rising - 29 april 2017 17:34

Idag har vi satt plåt på taket och satt vindskivor. Vi har även markerat var utgången från kycklings-/avels-/sjukdelen ska vara. Den utegården byggs i höst eller 2018.

Det blir så bra!
Hönsen är lyckliga och glada.
De är så hjälpsamma....

Imorgon blir det att börja sätta plast och papp. Kanske även sätta dit något fönster. Det tar sig!!

Utgångshål

Här ska de små kila ut

Min man sätter plåt

Här sitter gubben och skruvar plåt

Det ska inte regna in

Det blir snyggt

Min händige älskling

Vindskivor på plats

Glada höns

Av Sara Rising - 28 april 2017 17:04

Idag låg en polsk unghöna i ett rede.
Inga ägg under henne.
Medans jag höll på med utfodringen så ställde hon sig upp och "krystade".
Sedan blev det ett väldigt kacklande. Då gick jag ditt och ett varmt och lite fuktigt ägg låg där så fint mellan benen. Det ser rätt stort ut...kanske hon värpt några dagar redan.
Hon blir inte 6 mån förrän i början på juni, så jag var inte helt beredd.
Tror det är Magda som värpt.

Hoppsan!
Unghönorna från polska ägg är visst på G. Tror det är Magda som värpt.

Fint ägg!

Av Sara Rising - 25 april 2017 19:59

Jag älskar äggen från våra höns!
Varje kartong har sin egen "färgpalett".

Maran

CL, Maran Svartkoppar & Isbar/Maran

Isbar/Maran

Maran Svartkoppar

CL

Lycka att öppna kartongen

Av Sara Rising - 23 april 2017 19:40

Idag är flaggan i topp!!
Takstolarna och regling av tak är klart. Snart dags för plåten!

Det blir så bra och gubben min är så duktig.

Takstolarna är på G

Så bra!

Min händige man

Det blir superbra!

Såhär blir det

Vad skulle jag göra utan min man?

Ordentligt byggt

Flaggan i topp!
Taket är reglat

Presentation


Jag & min favorittupp Isak.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards