Alla inlägg under december 2017

Av Sara Rising - 31 december 2017 14:32

Vi i Skallgärdet önskar alla ett riktigt Gott Nytt År! Vi hoppas att 2018 blir ett fantastiskt år.

Av Sara Rising - 24 december 2017 05:09

Skallgärdets Kaniner & Skallgärdsägg önskar alla en riktigt God Jul & Ett Gott Nytt År!

Av Sara Rising - 24 december 2017 05:08

Skallgärdets Kaniner & Skallgärdsägg önskar alla en riktigt God Jul & Ett Gott Nytt År!

[Bild]

Av Sara Rising - 22 december 2017 15:07

Idag har Cloetta & Geisha som hunnit bli 2 månader fått flytta ner till de andra kaninerna i ladugården. Nu i vinter får de bo tillsammans (så länge de inte bråkar) i Cloettas bur så kan de värma varandra. De är ju mina två minsta kaniner.....

I vår får Geisha flytta upp en våning.


Spännande! Vart har vi hamnat?


Cloetta


Geisha


Sötnosarna!


De får bo tillsammans i Cloettas bur


Till våren får Geisha flytta upp en våning

Av Sara Rising - 17 december 2017 12:42

Idag har vi huggit årets julgran (en dikesgran). Den blir supersnygg tror vi. Den var dock lite för lång så vi kapade bort undre delen. I den fanns ett gammalt fågelbo. Hade ju varit lite fränt att ha det kvar i granen. Men det passar kanske bättre nere hos fåglarna (hönsen).

Idag blev de båda kaninhusen färdiga så det börjar närma sig inflyttning för Cloetta & Geisha. De får bo ihop ett tag när det är så kallt.


Årets julgran


Gulligt med ett fågelbo i granen


Nöjda höns!


I veckan får de små flytta ner

Av Sara Rising - 16 december 2017 20:41

Idag satte jag upp en retro liten bonad som jag köpt på Tradera. Tanken är att ni vi byggt väggen mellan verkstad och kaninrum så ska den sitta på den väggen.

Av Sara Rising - 11 december 2017 19:36

Idag är det nästintill en euroforisk lycka!
Det har inte varit något blått ägg sedan vecka 35. Men, så idag låg där ett fantastiskt vackert blått ägg i ett rede. Ja, nästan tårar av glädje.


Mitt fina lilla blåa ägg


Det syns inte så bra i ljuset i hönshuset att det faktiskt är blått


Här syns det bättre


Blått är flott

Av Sara Rising - 10 december 2017 14:48

Idag har vi gjort klart burarna. I veckan ska vi (min man) bygga husen. Cloetta och Geisha får bo kvar i tvättstugan fram till jul, sedan får de flytta ner till de andra. Troligen får de bo tillsammans över vintern.

Idag satte jag upp en adventsstjärna på ena hönshusets dörr. En stjärna lyser så klar.


Burarna är klara


På de två nya burarna gjorde vi lite andra höhäckar


Här bor mina kaniner så bra


En stjärna lyser så klar


Lite fint och mysigt ska väl hönsen också ha det tycker jag

Presentation


Jag & min favorittupp Isak.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards