Direktlänk till inlägg 28 juli 2018

Första kvällen

Av Sara Rising - 28 juli 2018 20:34

Första kvällen avklarad!

Wyandottehönan är 2 år och Lasse tycker den ska heta Hanna, så det får bli så.
Hon var kaxig mot alla först. Nu när jag skulle ta in dem hade hon redan gått in och satt uppflugen på sittpinnarna.

Den lilla svarta Ayam Cemanikycklingen är ju ensam i sin ras, så hon får heta Svarta Änkan. Även hon hade gått in med Paduanerna och satt på fönsterkarmen.

De två Isbarskycklingarna är fortfarande namnlösa. Den vita ser ut som Vanilla....
Men de gick in när jag kom ner.

Den namnlösa lilla Araucanakycklingen var borta igen. Jo hon hade tagit sig ut igen. Nertill sitter kycklingnät...satte dit lite extra då den gick ut på eftermiddagen. Det var bara att gå runt hönsgården bland brännässlorna och fånga den. Ännu en gång burit in den...satt en sten för ett litet hål....
Hon är i alla fall inne för natten.

Tog lite kort på nykomlingarna i eftermiddags.

17 ägg blev det idag. De värper sämre i värmen.


Den blå namnlösa Isbarhönan.
(Min blåspättade heter Blueberry).


Vita namnlösa Isbarhönan.
Vanilla heter ju den jag köpte 2017....


Min lilla rumplösa Araucanarymling....


Min lilla Ayam Cemani är hopplös att ta kort på. Står ju aldrig still! Det fick bli en suddig bild på Svarta Änkan.


Tjusig Wyandottehöna!


Hanna har gubben bestämt att hon ska heta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Rising - 30 juni 2023 15:35

Nu är alla kaninungar 2023 tingade. Skallgärdets Mentos, Skallgärdets Läkerol och Skallgärdets Sockervadd föddes 230320, så de har redan flyttat . Skallgärdets Nickel och Skallgärdets Check är födda 230517 och flyttar runt 12 juli. Skönt at...

Av Sara Rising - 12 maj 2023 17:11

På lördag blir kycklingarna 4 veckor. Det luktar inte gott i tvättstugan. Jag ska åka till Trondheim med jobbet några dagar. Gubben får ensam ta hand om alla djuren. Så idag fick de flytta ner till fållan. Vi väntar någon vecka innan vi öppnar ...

Av Sara Rising - 12 maj 2023 17:07

På måndag blir kull 1 8 veckor. Det är 3 hannar. Skulle vilja behålla. Men han är son till Trix och halvbror med Dixi. Visst man kan syskonpara?..men etiskt? Vi får se hur jag gör. Han är inte lika grå (blå) som mamma Trixi. Han är h...

Av Sara Rising - 18 april 2023 20:49

Kaninungarna är 4 veckor. Jag kan sitta och titta på dem hur länge som helst. Tre små söta kaninungar. Järngrå Vit rödögd (albino) Blåvit japantecknad Hela gänget! ...

Av Sara Rising - 16 april 2023 20:24

Det blev lite trångt i kläcken. 9 kycklingar har fått flytta över till buren. En kyckling som inte var torr än får bo kvar i kläcken. Hålslag på ett ägg. Hittills är 7 maraner kläckta & 3 blandras. Förhoppningsvis kommer det en 8:e maran i alla fall....

Presentation


Jag & min favorittupp Isak.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards